Holdtræning

Træning på hold


I vinterhalvåret har du mulighed for at deltage i vores frie holdtræning.


De undersøgelses og behandlingsmetoder, vi benytter os af, er baseret på den nyeste viden indenfor vores faglige kompetenceområder.

Højt prioriteret hos os er en rolig og nærværende atmosfære hvor, der er god tid til den enkelte.

Ligeledes prioriterer vi det interne samarbejde og kommunikationen med læger og speciallæger, der henviser til klinikken, meget højt.

Almen holdtræning


Hvornår træner vi og hvad koster det?.



Sæsonen 2018-19:

I efteråret træner vi fra uge 36 - 50 (ikke uge 42) i alt 14 gange.

I foråret træner vi fra uge 2-15 (ikke uge 7) i alt 12 gange.


Prisen for hele sæsonen er 1300 kr. pr. person.







Holdtræning med henvisning


KOL hold og GLAiD-træning er lægehenvist.



For at deltage på KOL-hold og GLAiD-træning skal du have en lægehenvisning.


Holdene kører hele året igennem.


Er du interesseret i at deltage, så kontakt os først.


mandag

tirsdag

onsdag

torsdag

fredag


Fysio Pilates

8.00-9.00

 


Fysio Pilates

8.00-9.00

TræningsHold

9.00-10.00

Åben Træning

9.00-11.00

Fysio-Yoga

9.00-10.00

Fysio Pilates 60 +

9.30-10.30

GLAiD-træning

9.15-10.15



Åben Tæning

10.00-12.00


Åben Tæning

10.15-12.15

KOL Hold

11.15-12.15



Åben Træning

11.00-13.00


Åben Træning

12.15-14.15










Fysio Pilates

16.30-17.30

Lukket Hold

16.15-17.15

 Herre Go´ Træning

16.00-17.00

HIIT

17.00-18.00


BOSU Puls

18.00-19.00

HIIT

17.30-18.30

 Basis Rygtræning - HIIT

17.15-18.15

Fysio-Pilates/ BOSU-light

18.15-19.30







Holdtræning

Vi tilbyder følgende hold for sæsonen 2018/19:

BOSU:

BOSU-bolden er et unikt træningsredskab, der udfordrer din stabilitet, koordination, styrke, udholdenhed og balance.

BOSU-bolden bliver brugt i kombination med gode funktionelle øvelser/ naturlige bevægelser.

Rigtig mange muskler bliver aktiveret, når kroppen skal holdes stabil gennem træningen.

Der vil i BOSU-træningen indgå elementer fra Cross-Fit / Cirkel- træning samt bevægelighedstræning og udspænding.

Ligeledes inddrages redskaber som Foam Rollers, elastikker, stave etc..

 


BOSU Puls:

Her er bevidst højere intensitet gennem hele træningstimen.



Fysio-Pilates:

Fysio-Pilates er Pilates tilsat fysioterapi.

Dvs. de originale Pilatesøvelser tilpasset ny viden om fysisk træning og hensigtsmæssig kropsbrug.

Pilates handler om at styrke kroppen gennem øget fleksibilitet, bedre balance, kropsholdning og hensigstmæssig vejrtrækning.

Fysio-Pilates giver stabilitet i hele kroppen og har fokus på træning af funktionelle/ natulige bevægelser.

Foam Roller og Fascietræning indgår i timerne.

For yderligere information: www.fysiopilates.dk.


 

Fysio-Pilates 60+:

Bevægelse/Stræk/afspænding

Fysio-Pilates plus ekstra balancetræning, stræk og afspænding til deltagere over 60 år.

Der er fokus på den gode kropsholdning kombineret med bevægelser fra din dagligdag. Alle de store muskelgrupper i kroppen arbejdes igennem - både med styrke og strækøvelser.

Endelig bruges afspænding som et redskab til at koble fra og få mere energi i dagligdagen.


 

Fysio-Yoga:

Fysio-Yoga er træning, hvor Fysiotepi kombineres med udspænding og stabiliserende øvelser fra Yoga.

Fysiotterapien giver mulighed for at identificere mekansimer i kroppen, der disponerer til fejlmønstre.

Yogaen giver mulighed for gennem stillinger og øvelser at ramme de mekanismer i kroppen, der skal påvirkes.

Fysio-Yoga tilpasses individuelt.

Der arbejdes med respirations- og afslapningsøvelser for at opnå et lavere stress niveau.



Herrego´ træning:

Rygtræning for mænd i alle aldre.

Med fokus på ryggens stabiliserende muskler trænes hele kroppen i simple øvelser, der også kan udføres hjemme.

Her arbejdes både med styrke og udholdenhedstræning for muskulaturen samt kredsløbstræning.

Målet med træningen er at styrke især ryggens og mavens muskulatur i forhold til de daglige belastninger.

 


HIIT-Interval:

High Intensity Interval Training.

Simple funktionelle øvelser tilrettelagt som cirkeltræning.

Højt tempo, mange gentagelser i kombination med kredsløbstræning.

YDERST EFFEKTIV til at komme i form - eller forbedre formen i "indendørs-sæsonen".



Basis Rygtræning - HIIT:

På dette hold er udgangspunktet at få tillært sig gode stabiliserende grundøvelser

for ryg, bug, baller og ben. udelukkende med egen kropsvægt.

Efterhånden tilsættes også puls-øvelser, tempoet øges og vægte benyttes.

Træningen bliver tilrettelagt som cirkeltræning / HIIT.


KOL Hold:

Har du fået diganosen KOL?

Trænger du til at tale med ligesindende og øge din fysiske formåen?

Så kan din læge henvise dig til holdtræning på vores klinik.

Træningen planlægges som superviseret holdtræning ud fra dine ønkser og behov.


GLAiD-træning:

Godt Liv med Arthrose i Danmark.

Er du plaget af arthrose i hofte eller knæ?

Den nyeste forsking peger på, at nøje tilrettelagt træning kan hjælpe dig med at undgå operation.

Din læge kan henvise dig til GLAiD-træning på vores klinik.

Træningen planlægges som superviseret holdtræning ud fra dine ønkser og behov.

For yderligere information: www.glaid.dk


 

Træningshold:

Din læge kan henvise dig til træningshold, hvis du har en kronisk lidelse.

Træningen tager speciel hensyn til dig og dine fysiske begrænsninger.



Åbent Træningstilbud for Pensionister:

Hvis du er pensionist i Varde kommune, kan du benytte dig af dette tilbud.

Du kan dagligt komme og benytte vores trænignsfaciliteter.

Efter en introduktionstime træner du selvstændigt ud fra det anviste træningsprogram.

Tilbuddet koster 200 kr. for introduktionstime og derefter 100 kr. om måneden.

Du booker en introduktionstime via telefonen.



Du kan ringe til os på telefon 75288484

dagligt mellem 09.00-15.00.

Klinik for Fysioterapi og Træning

Bredgade 62 - 6830 Nørre Nebel - 75 28 84 84 - mail@nnfys.dk